Főoldal Teszt Smink Szépségápolás Vásárlás Ebay Kedvencek Köröm Egyéb

2015. február 3., kedd

Marsala, a 2015-ös év színe

Már láttam több oldalon és blogon, hogy a marsala lett a 2015-ös év színe, de még csak most kezdtem el jobban foglalkozni a témával. 

Az ember mindig látja, hogy egy-egy évben épp milyen szín a meghatározó, hiszen az üzletek kínálata is ezt tükrözi,de azt sose tudtam, hogy egy Pantone nevezetű cég választja meg minden évben. Igazából arról sem volt semmi fogalmam, hogy mit is csinál ez a Pantone. Így hát utánanéztem. 

A Pantone nyomdavállalatként indult az 50-es években, majd a fordulópontot 1963 jelentette, amikor egy Lawrence Herbert nevű férfi megalkotta az egységes színskála-rendszert(Aki 1956-ban csatlakozott, majd 1960-ban megvette a vállalatot). Ezzel a skálával szerette volna megkönnyíteni a megrendelő és a nyomdák közötti kommunikációt. A színek kódokkal vannak ellátva, és a világ bármely pontján ugyanazt jelentik. 

A cég 2000 óta minden évben meghatározza az 'év színét'. Ezen a fotón láthatóak az eddigiek:


2015-ben a marsala-t választották, ami egy bordós-vöröses-barnás nem is tudom pontosan meghatározni milyen szín. 



Egyébként a Sephora-nál már lehet kapni marsala-s limitált szériájú termékeket. :) 



Nekem egyébként tetszik ez a szín, bár sminkben és öltözködésben inkább ősszel tudom elképzelni. Úgyhogy kíváncsi leszek, hogy fog megjelenni a divatban tavasszal és nyáron. :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése