Főoldal Teszt Smink Szépségápolás Vásárlás Ebay Kedvencek Köröm Egyéb

2015. május 26., kedd

Epres-mentás fagylalt készítése otthon

Ma egy nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető és egészséges fagyireceptet hoztam.


Nem ez az első ételes-édességes poszt, és szerintem nem is az utolsó. Remélem, hogy aki olvassa a blogom vagy csak idetéved, azt nem zavarja, hogy nem csak szépségápolásos és sminkes témát boncolgatok. Pár hete kezdtem el egy egészségesebb életmódot, azóta pedig falom az ehhez kapcsolódó receptek oldalait. Most a best of nálam az eper, aminek végre valahára elérkezett a szezonja. Szerencsére otthon most annyi van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni, úgyhogy a zabkása, bögrés süti , joghurt és turmix elengedhetetlen kellékévé vált nálam.

Ma viszont úgy döntöttem, hogy kipróbálok valami egészen mást és alkotok egy kis fagylaltot. Igaz, hogy az időjárás nem éppen "fagyizós", de mivel rengeteg időm van, amit amúgy tök haszontalanul töltenék el, így kreatívkodtam a konyhában. 

Hozzávalók:
  •     kb. 25dkg eper
  •     150ml natúr joghurt
  •     pici citromlé
  •     mentalevél és folyékony édesítőszer ízlés szerint

Igazából az alapreceptbe nem tartozik a menta, de mivel legutóbb vettünk egy cserepes mentát kemény 350 Ft-ért a Sparban, gondoltam miért ne használhatnám fel a fagyiba?

Az első lépés az eper és mentalevelek megmosása után, hogy jól leturmixoljuk őket. A püréhez adunk pár csepp citromot, csak hogy kellemesen fanyar ízt kapjunk. 


A püréhez hozzákanalazzuk a joghurtot és az ízlés szerinti édesítőszert, majd jól összekeverjük. Ha krémesebb állagú fagyit szeretnénk, akkor érdemes tejszínt is tenni bele. 


Én raktam még plusz eperdarabokat a fagyiba....


...illetve a tetejére is. Gondoltam még megszórom egy kevés mentalevéllel is, hogy igazán mutatós legyen. 



Pár óra a mélyhűtőben és már fogyasztható is. Jó étvágyat hozzá! :)

Ui.: Ez inkább a fagyos verzió, ha valaki igazi krémesre vágyik, mindenképpen tejszínnel dolgozzon. :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése